Hjälp att upprätthålla intention och rutiner

Jag hoppas att du landat mjukt in i det nya året!

Själv började jag det nya året i en tyst meditationsretreat. Total reboot. Lika hemskt som härligt att möta mig själv. Hitta tillbaka till mig själv och vad som är viktigt för mig, på riktigt. 

Visst är det lätt att tappa bort sig i vardagen? 

Det är en träningsfråga att bli mer omedelbar i det vi upplever och svara ann på vad som händer. Det kallas medveten närvaro och medkänsla.

Jag säger inte att vi behöver lida för att känna glädje. Men eftersom lidande ändå är oundvikligt kan vi lika gärna träna med det. Om vi möter upp det jobbiga och sitter igenom motståndet, lär vi oss att motstånd inte är så obehagligt och slutar reagera så mycket. Det kallas motståndskraft. 

Jag kallar det för att bli självtrygg
1. Medveten närvaro.
2. Medkänsla med dig själv och andra
3. Motståndskraft 

Det är enkelt men förstås inte lätt. 

Vill du ha hjälp att upprätthålla intentionen du satt och rutinerna du behöver i år? Då kanske någon av de vårens kurser och workshop  är något för dig.

Ta hand om dig i vår 🧡
Marie

Publicerat av

Marie Androv

Mindfulnesslärare utbildad för Jack Kornfield, Tara Brach och mentor Christiane Wolf vid UC Berkeley’s Greater Good Science Center. MediYoga terapeut och lärare med minfulnesskompetens vid MediYoga Institutet. Ayurvedisk hälso- och livsstilscoach utbildad i Sverige, Indien och USA. Fördjupning i medveten andning och andningstekniker, pranayama. Certifierad FaRledare-fysisk aktivitet på recept. Läs mer om min bakgrund och erfarenheter

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s