Mindfulness lär du dig att utveckla din egen förmåga till närvaro. Genom meditation, reflektion och olika övningar odlar vi medveten närvaro och vänlighet mot oss själva och andra, insikt och inre vägledning.

Mindfulness grund, Atmajyoti

kvist-droppar

Onsdagar 17.30-19.30, Atmajyoti, Norrtullsgatan 20 start 19 augusti Mindfulness grundkurs guidar dig steg för steg till mer närvaro, inre ro och motståndskraft i din vardag. Under tio kurstillfällen lär du dig att utveckla din egen förmåga till närvaro. Vi tränar på olika sätt att vara uppmärksam och vänliga mot oss själva och andra. Du lär dig att använda enkla och kraftfulla mindfulness-färdigheter i ditt liv, så att du kan agera utifrån din inneboende visdom.
Läs mer om mindfulness grund

Meditation online

10-dagars MEDITATION

Vill du lägga grunden till regelbunden meditation?
Häng med och meditera 10 vardagar i rad online och lär dig grunderna i mindfulness-meditation.
Start måndag 25 maj, kl 8.00-9.00 eller 12.30-13.30, du väljer.
Mer om 10-dagars meditation

Meditationens grunder 5 dagar

Vill du lära dig grunderna i meditation?
Häng med och meditera 5 vardagar i rad i grupp online och lär dig grunderna i mindfulness meditation. Vi utforskar medveten vänlighet, uppmärksamhet, kroppsnärvaro och andning.
Start 29 juni-3 juli.
Mer om meditationens grunder 5 dagar

medkänsl 3 dagar

Vill du stärka din medkänsla?
Häng med och meditera 3 vardagar i rad i grupp online och lär dig grunderna i medkänsla för dig själv och andra, och hur du kan stötta dig själv i din träning.
Start 8-10 juni.
Mer om 3-dagars medkänsla

MotståndskrafT 3 dagar

Vill du stärka din motståndskraft/resiliens?
Häng med och meditera 3 vardagar i rad i grupp online och lär dig mer om förhållningssätt i förändring, stärkande värderingar och hur du kan stötta dig själv i utmaningar.
Start 6-8 juli.
Mer om 3-dagars motståndskraft

Söndagsmeditation, Atmajyoti, Vasastan

Söndagar 16.00-17.00, Atmajyoti, Sigtunagatan 8.
Varmt välkommen på mindfulnessmeditation där vi utforskar olika teman som, tankar, självmedkänsla, vara med saker som de är, tacksamhet, medkänsla, jämnmod och glädje. Vi gör meditationer, rörelser, reflektioner och övningar som är enkla att integrera i din vardag.
Läs mer om söndagsmeditationen

KONTAKTA Marie Androv

Sagt om kursen

Med värme och engagemang har du givit mig en djupare förståelse för vad mindfulness innebär. Att vara sin egen bästa vän…den tanken gjorde starkt intryck på mig. Som många andra är jag bra på att vara självkritisk och kräva mycket av mig själv. Att behandla mig själv med vänlighet är tänkvärt.. Och att bara notera känslor och tankar, utan värderingar.
Kristina

Jag är så glad och tacksam över att gå i lära hos dig. Det är att som att serveras hemlagad näringsriktig mat efter att ha ätit på McDonalds för länge.
Jenny Sonesson

Det är helt magiska stunder med dig och underlaget i pärmen är fantastiskt. Jag har pärmen med dess storslagna innehåll på soffkanten, lätt tillgänglig. Tar ofta tag i den för att hitta tillbaka till något vi undersökt tillsammans. 💫🙏

Efter den här kursen är kroppen alltmer en del av mig. Annica Carlsson