Mindfulness lär dig vara mer närvarande och stärker motståndskraften i stress och utmaningar. Genom meditation, mindfulnessövningar och reflektion odlar du medveten närvaro och vänlighet mot dig själva och andra, insikt och inre vägledning.

Mindfulness grund, Atmajyoti

Torsdagar 18.00-20.00, start 8 september, Atmajyoti Sigtunagatan 8. Mindfulness grundkurs guidar dig steg för steg till mer närvaro, inre ro och motståndskraft i din vardag. Under tio kurstillfällen lär du dig utveckla din förmåga att vara medvetet närvarande genom att på olika sätt träna uppmärksamheten och att vara vänlig mot dig själv och andra. Du lär dig enkla och kraftfulla mindfulness-färdigheter, så att du kan agera istället för att reagera på tankar och känslor, navigera motgångar med mer lätthet och vara med saker som de är.
Läs mer om mindfulness grund

Meditation online

Kom igång och meditera

Start måndag 15 augusti, 8.00-9.00
10 vardagar i rad lär du dig grunderna i mindfulnessmeditation. Vi mediterar reflekterar och gör övningar som du lätt kan använda i din vardag.
Mer om 10-dagars meditation

Medkännande kommunikation

Start 1 november, 18.00-19.30
Det här är fortsättningskursen för dig som redan har tidigare träning i mindfulness. I kursen fördjupar vi oss i medkännande kommunikation som bygger på mindful kommunikation, medkänsla och non-violent kommunikation.
Kursen lär dig bland annat förstå dina egna och andras behov, syftet med att tala, sätta gränser och säga nej och be om det du vill ha på ett kraftfullt sätt.
Mer om medkännande kommunikation

Starkare motståndskraft

Start 13 september, 7 tisdagar 17.30-18.30
Kursen lär dig navigera förändring och utmaningar med mer lätthet.Stärka förmågan till snabbare återhämtning. Vara mer känslomässigt stabil och vänlig mot dig själv och andra i en värld i gungning.
Mer om motståndskraft

Simply Happy

Förmågan att välja glädje går att träna upp. Glädje är en förståelse för livet och förhållningssätt till det som händer, visar forskningen. I den här kursen har jag samlat det bästa av 15 års erfarenheter och lärdomar i hur vi på ett enkelt sätt kan träna och leva i glädje. Du lär dig tekniker och förhållningssätt både från mindfulness och modern forskning. Är du redo att börja din glädjeresa?
Mer om Simply Happy

Söndagsmeditation, Atmajyoti, Vasastan

Söndagar 16.00-17.00, Atmajyoti, Sigtunagatan 8.
Varmt välkommen på mindfulnessmeditation där vi utforskar olika teman som, motståndskraft, medkänsla, jämnmod och glädje. Vi gör meditationer, rörelser, reflektioner och övningar som är enkla att integrera i din vardag.
Läs mer om söndagsmeditationen

KONTAKTA Marie Androv

Sagt om kursen

Jag älskade sättet du blandade teori/forskning, litteratur och egna erfarenheter

Sara Lavin

Med värme och engagemang har du givit mig en djupare förståelse för vad mindfulness innebär. Att vara sin egen bästa vän…den tanken gjorde starkt intryck på mig. Som många andra är jag bra på att vara självkritisk och kräva mycket av mig själv. Att behandla mig själv med vänlighet är tänkvärt.. Och att bara notera känslor och tankar, utan värderingar.
Kristina

Jag är så glad och tacksam över att gå i lära hos dig. Det är att som att serveras hemlagad näringsriktig mat efter att ha ätit på McDonalds för länge.
Jenny Sonesson

Det är helt magiska stunder med dig och underlaget i pärmen är fantastiskt. Jag har pärmen med dess storslagna innehåll på soffkanten, lätt tillgänglig. Tar ofta tag i den för att hitta tillbaka till något vi undersökt tillsammans. 💫🙏

Efter den här kursen är kroppen alltmer en del av mig. Annica Carlsson